09.07.2018

 

הרבי מלובאביץ’, הרב מנחם מענדל שניאורסון, מתייחס לחשיבות הרבה לגוף בריא, בדבריו מתוך הספר “הדרך לחיים של משמעות”:

“גופנו אינו משהו שמותר לנהוג בו כרצוננו. גופנו שייך לה’, אשר נתן לנו אותו כדי שנטפל בו, כאמצעי לנשיאת הנשמה במשך החיים… אסור לנו להזיק לגופנו… מחובתנו לאכול היטב, לנוח, לשמור על כושר, ולנהוג בגוף בכבוד מכל בחינה אחרת… החוסן הגופני אינו שרירותי או נושא לבחירה. הוא חלק מהאחריות שלנו כלפי ה’… הגוף הוא אמצעי לנפש…”

הרבי מוסיף ומדגיש:

“אנו מבינים שכאשר אנו בריאים, אנו יכולים להתרכז במשפחתנו ובעבודתנו ובדברים האחרים החשובים לנו. אולם מה שחשוב יותר מכל הוא שגוף חסון מאפשר לנו להתמקד בנשמתנו, וכך אנו יכולים למלא את שליחותנו הקדושה בעולם הזה ולחיות חיים משמעותיים”.

 

המושג “בריאות” וההתייחסות אליה עפ”י המקורות החסידיים:

 

הבריאות עפ”י הרבי מלובאביץ’:

 

“בריאות טובה היא הרבה יותר מאשר גוף פיסי שפועל כהלכה… בריאות טובה פירושה נפש בריאה בגוף בריא… מערכת החיסון של אנשים שרוחם בריאה ואופטימית, לדוגמה, חזקה יותר.

גם מבחינה פסיכולוגית אנחנו הולכים ומגלים שבריאותו הפיסית של האדם מושפעת ישירות מאמונתו בה’. ולהיפך – אפילו חולשה קטנה של הרוח עלולה לגרום לפגם גופני ארוך”.

 

“הנשמה זקוקה לגוף בריא כדי שתוכל לבוא לידי ביטוי והגוף צריך להכיר בסמכותה של הנשמה.

ההכרה הזאת היא המפתח לבריאות טובה.

בפעם הבאה שאתה מתעמל ומרגיש שהתמלאת באנרגיה, עליך להבין שמילאת באנרגיה חלק יקר מנכסיו של ה’.

כשאתה נושם עמוק, או אוכל ארוחה בריאה, עליך להבין שאתה משקיע בסחורה יקרה.

…עליך לזכור שגוף בריא אינו תכלית בפני עצמה, אלא אמצעי להשגת נשמה בריאה ורוח בריאה… כאשר הגוף והרוח יחיו בהרמוניה מלאה ימנעו מחלות… בריאותנו ורווחתנו, עצם חיינו, תלויים בכך”