10.10.2018

אני חי במשפחה סה”כ ממוצעת מבחינה כלכלית אבל יש לי מספר חברים ממשפחות עשירות שכל הזמן אני רואה אותם מביאים דברים שווים לבית ספר וכל הזמן מקנא בהם ורוצה גם, אפילו פעם חשבתי לשכנע את אחד מהם לתת לי את הכדור החדש שלו.
אני מרגיש לא טוב עם זה- איך אני יכול להתגבר על כך?

שלום לך, אני בטוח שיש עוד הרבה נערים שמרגישים כמוך וכל הכבוד לך שיש לך את האומץ והכנות לשאול את השאלה הזאת,

אבל אם נשאל אותך, או כל אדם אחר בעולם: “מה הדבר שאתה באמת באמת רוצה, יותר מכל דבר בחיים?”

קרוב לוודאי שהתשובה תהיה – “להיות מאושר”. זה מה שאנחנו רוצים – להיות מאושרים, להיות שמחים. הבעיה מתחילה כשאנחנו מנסים להשיג את האושר הזה במקומות הלא נכונים.

לפעמים אנחנו טועים לחשוב שהאושר טמון בהישגים חיצוניים. אנחנו משווים את עצמנו לאחרים ומדמיינים שאם רק יהיה לנו הכסף, החברים, התדמית, הציונים, המשפחה, המראה של האחר, אז וודאי נהיה מאושרים.

וזה לא כך. הדיבר “לא תחמוד” מלמד אותנו שלא נכון לחיות מתוך חמדנות וקנאה באחרים. לא שם טמון האושר שלנו. החמדן נכנס למעגל קסמים נוראי. הוא לא שמח במה שיש לו, ולכן הוא חומד את מה שיש לאחרים,

ואז הוא מגלה שהוא עוד יותר לא שמח.

הדיבר “לא תחמוד” מכוון אותנו לשים לב לכל הדברים הטובים שיש לנו בחיים: הכישרונות, ההצלחות, החברים, הבריאות, המשפחה, וההזדמנויות שהעולם מציע לנו.

הוא מדריך אותנו להעריך את הדברים הנראים לנו מובנים מאליהם. השמחה בחלקנו תוביל אותנו לפעול ולהתקדם במסלול החיים שמתאים ונכון לנו, ולא לנסות לחקות אחרים או להשיג מה שיש להם. דרך זו תוביל אותנו לשמחה אמיתית בחלקינו וכך נוכל להמשיך ולהתקדם עוד ועוד.