13.02.2019

שאלה חשובה מאוד! כל הכבוד על האכפתיות! עצם השאלה היא תחילתה של התשובה- דבר ראשון צריך מודעות ורצון לשיח נקי אמיתי ומכבד וממילא הדיבורים הזולים והנמוכים כבר לא ימשכו אותנו ולא נרצה להיחשף אליהם.

עצות רבות ניתן לתת בעניין אנסה להביא כמה לענ”ד.

  1. פרופורציות- אם נתבונן על הרגעים בהם אנו כועסים ומתפרצים על אנשים אחרים בעיניים מפוכחות ו”קרות” , נגלה שפעמים רבות העניין הוא לא נורא כפי שהיה נראה לנו באותו רגע וזו הסיבה שפעמים רבות אנו מצטערים על כך שהתנהגנו כפי שהתנהגנו ברגעי כעס. הדמיון לפעמים מוציא דברים מהמקום האמיתי שלהם ומעצים אותם לממדים “מפלצתיים”. אם כל דבר נכניס לפרופורציה ממילא רבות מהבעיות נפתור מראש.
  2. עין טובה-כאשר מסתכלים על אנשים כבני אדם שרוצים לעשות טוב (ורוב האנשים בוודאי כאלה) מבינים כי העובדה שהוא חולק עלי בשאלה מהו הטוב, היא שאלה אומנם חשובה , אך פחות חשובה מעצם העובדה המשותפת לשנינו כי אנו רוצים לעשות טוב.
  3. “אלו ואלו דברי אלוקים חיים”- ההבנה כי בכל דבר יש גרעין אמת שצריך להבין אותו היא הבנה חשובה ויסודית בשיח חברתי. גם אם לדעתי גרעין האמת הוא שולי ביחס לטעות הגדולה שיש בדברים חשוב להתייחס לגרעין האמת שבדעה הנגדית ולשאוב ממנו לעולם שלך על מנת להגיע להבנות עמוקות יותר.
  4. ענווה- חשוב תמיד לזכור שלא כל האמת בכיס שלי וגם לא כיסו של אף אחד אחר- מריבוי הדעות יבנה הפסיפס הכללי של החברה שלנו.

 

כמו כן אם אתה מעוניין אתה מוזמן ללמוד את ספרו של החפץ חיים “שמירת הלשון” העוסק בנושא של “לשון הרע” ולקבל ממנו עצות רבות וטובות משלי.